zondag 27 maart 2011

Heverlee, 27 maart 2011, 14u

Na een goede, maar vermoeiende vlucht (maar enkele uurtjes geslapen) zijn we terug goed aangekomen in Belgenland. Buiten dat mijn vrouwtje zich wat vergist had met de uurwisseling en hierdoor een beetje te laat was op de luchthaven, is de thuiskomst vlot verlopen.  Alhoewel dat het toch terug even aanpassen is aan de temperaturen (toch een verschil van ongeveer 30°).

Eens thuis zijn de koffers snel leeggemaakt. Enkele souveniers, een klein beetje was want veel is ginds gebleven. De specifieke geur daarentegen heb ik blijkbaar wel meegenomen. Al had ikzelf daar niet zo'n last van.  Maar na mijn verhaal nog eens uitgebreid gedaan te hebben aan de hand van de honderden foto's die we getrokken hebben, heb ik toch eerst een even genoten van een lekker warm bad.  Het gevoel van warm water was ik bijna kwijt... 

De kids en An zijn in ieder geval blij dat ik terug thuis ben. Vandaag zal het nog een dag zijn van een beetje op adem komen, wat bijrusten en terug het gewone dagelijkse ritme terugvinden van hier.  Al betwijfel ik niet dat dat er snel terug zal zijn.

Ik wil in ieder geval de vele mensen bedanken die mijn blog mee gevolgd hebben. Het is altijd leuk om horen dat er meegeleefd wordt vanuit het thuisfront. Ik heb zeker veel mooie momenten beleefd, maar ook iets moeilijkere momenten gekend. Ik hoop dat het jullie heeft kunnen boeien en dat jullie toch een beetje een beeld hebben kunnen krijgen van 'het leven zoals het is in Congo'.  De foto's en de verhalen zeggen iets, maar eigenlijk moet je het voelen, zien en ruiken om het echt te geloven.  Al neemt dit niet weg dat ik zeker bereid ben om jullie het verhaal eens te doen bij een goed glas.

En als het aan mij ligt, zal er zeker een vervolg komen!
Heel veel groeten!

Kris

1 opmerking: